Hit-Air / RS-1

 

Motorkáři ahoj, dnes bych vám ráda popsala závodní / racingovou airbagovou vestu RS-1

Text: Zorka Horká

 

K následujícím řádkům bych ráda uvedla, že nejsem žádný závodní pilot, zkušenosti mám z produkce Hit-Air osobní a to s vestou MLV, která mi zachránila při nehodě zdraví. Samozřejmě vzhledem k tomu, že pracuji pro Racevest, mám výhodu v tom, že mohu vyzkoušet a otestovat cokoliv, co máme fyzicky na naší prodejně :) A  protože mi partner zapůjčil svůj litrový FireBlade, neodolala jsem a stylově na sebe hodila závodní RS-1 :) Nebylo to ze strachu, až tu potvoru někde zahodím :D ale ze zvědavosti, že jsem si zkrátka chtěla vyzkoušet na vlastní kůži, jak se v RS-1 jede.

Jezdím v kožené dvoudílné kombinéze, kterou lze sepnout v pase a je bez hrbu. A když jsme u hrbu, tak hned uvedu, že RS-1 můžete směle navléknout právě i na ten hrb. Respektive kombinézu s hrbem :) Vzadu má RS-1 totiž nastavování na suchý zip, díky kterému si vestu přizpůsobíte dle potřeby.

Nabízené velikosti jsou dvě: S-M  a  L až 2XL .Vesta má vnitřní popruhy se suchými zipy, díky kterým si ji opět můžete přizpůsobit na vašem těle. 

To znamená, že menší vestu mohou obléknout ti, kteří mají konfekční velikost S až M. Větší je pro konfekční velikosti L až 2XL. 

Po upravení si vestu zapnete na prsou vertikálním zipem od spoda nahoru. Pro ty z vás, kteří mají tělo větších rozměrů mám dobrou zprávu. K dispozici je pro vás alternativa "rozšíření" (panel s dvěma zipy), díky kterému zvětšíte vestu minimálně o dvě konfekční velikosti :) Aby vaše vesta vypadala stále stylově i při zvětšení, můžete si zakoupit přes toto rozšíření vnější "rozšiřovací panely", které si můžete nechat u nás potisknout svým jménem, nickem, nebo logem vaší firmy, stáje, či sponzora, který vás podporuje. Náš šéf tam má například přezdívku svého psa :D 

V tuto chvíli jsme se tedy oblékli, ale rozhodně nemůžeme vyjet :)

Samozřejmě je třeba vestu k motocyklu přichytit. Respektive koncovku karbon-kevlarového lanka. Racingová RS-1 má jeden zásadní rozdíl v umístění vystřelovacího mechanismu s CO2. Ten je na rozdíl od vest MLV a bund vzadu na zádech. Důvod j prozaický. Profi jezdci zalehávají na motorku a tento mechanismus při klasickém umístění vpravo na hrudi by byl rušivým faktorem. Zkrátka by vadil. Samozřejmě u amatéra, který jezdí párkrát v roce s agenturou jen tak pro zábavu nemusí být klasická vesta MLV na závadu. Záleží na tělesné schránce jedince a taky na tipu motorky. Máme spousty kluků, kteří jezdí více v provozu a okruhy "víkendově" a proto si zvolili jako více univerzální MLV a jsou spokojeni. Profík by ale mohl mít problém. Vždy je třeba mít na mysli účel, pro který si vestu pořizuji! Alternativa uchycení vzadu je opět pro komfort závodního jezdce. To samé střih schopnosti vesty. Ale k tomu se dostaneme za chvíli. 

Já jsem samozřejmě s uchycením na půjčeném CBR improvizovala, protože jsem příteli neměla v úmyslu provrtávat plasty :D Lanko jsem uchytila vzadu pod sedačkou spolujezdce, kterou měl v tu chvíli zakrytou plastovou krovkou. Musela jsem si zvolit správnou vzdálenost a lanko několikrát obtočit okolo rámu. Protože jsem zkrátka amatér a nejezdím jak Michal Indy Dokoupil :D nedávám kolena a zběsile nevysedávám, stačí mi kratší délka lanka.

Pokud bude instalovat lanko profík, bude muset provrtat v zadní části podsedlovky díru:

1

 

...do které vloží průchodku kterou se protáhne lanko:

 

3

 

Jeho jedna část se přichytí opět k rámu a vše se opět zakryje:

 

2

 

Samozřejmě je třeba ještě předtím projít procesem odzkoušení vhodné délky lanka, jezdec si musí na motorce zacvičit a probrat s mechaniky pocity, zda jej délka neomezuje a vše je ok. 

 

4

 
5

 6

 

 Pokud je vše jak má, máme skoro hotovo.

Ještě se vrátím k nastavení vesty - vše samozřejmě nastavujeme na kombinéze nebo moto oblečení, páteřáku který mám pod ním (pokud jej nemám, využiju zádový protektor, který je součástí balení vesty. Pokud mám svůj páteřák - není třeba oblékat druhý... V momentě, kdy mám vše nastaveno, zapnu vestu, sednu na motorku cvaknu se za zády a jedu...

 

Povězme si ale před vyjetím více o funkci a schopnostech vesty.

Vesta jak jsem již uvedla je odlišná umístěním mechanismu s CO2 a uchycením lanka v její zadní části, ale největším rozdílem od ostatních airbagových produktů z produkce Hit-Air je velikost krčního límce. A ten je opravdu OBROVSKÝ! Je tak třikrát takový než u vesty MLV. Důvod jasný - jezdci na okruzích se dostávají obvykle do různých "parakotoulů" a proto Japonci dali prioritu ochraně vrchní části trupu, klíčních kostí a hlavně kruku (krční páteři). 

Co se týče pocitovky amatéra nebo běžného uživatele, vesta mi velmi sedla. Jelo se mi v ní velmi příjemně a absolutně jsem o ní nevěděla. Nikde vám nevlaje, nikde nepřekáží, nevíte ani o lanku (to jsem si za jízdy několikrát pohmatově kontrolovala, jestli tam vůbec ještě je :D ) máte absolutní svobodu pohybu. Za mě paráda! :)

Vestu doporučuji všem profi jezdcům, kteří důvěřují více mechanickému systému, než elektronice. Mechanika zkrátka funguje a je alespoň u nás ve skvělém poměru "cena - výkon a k tomu japonská kvalita (a výroba)" . Dále vestu doporučuji všem, u nichž alespoň z 60-70% převažuje pohyb na okruzích. Pokud je to naopak, volte Hit-Air MLV.

 

Doufám, že jsem vám přiblížila základní informace a v dalších článcích zde na našem blogu se dočtete testů od jezdců amatérů až po profi jezdce, který jezdí například Road Racing v Hořicích a má osobní zkušenost s pádem ve vestě v takovém extrému...

 

Díky za vaši pozornost! :)

 

Zorka, Racevest