Celosezónní airbagová bunda EU-6 /Hit-Air

 

Ahoj bikeři! Dnes mrkneme na airbag bundu EU-6

Text: Zorka Horká

 
V případě HIT-AIR, EU-6 jde o nejvyšší řadu airbagových bund, která nabízí jezdcům na motorkách nejen bezpečí, ale i velký komfort.
 

065-IMG_1781
 
 
 
 
 
Na co se EU-6 hodí a co od ní můžete očekávat?
 
Bundu vyvinula japonská společnost Hit-Air, která je průkopníkem airbagových produktů pro nás motorkáře. Proces vývoje se traduje od roku 1995, kdy byl zahájen. EU-6 je bunda koncipována přímo pro chladnější evropské klima, ale díky našim klientům kteří bundu otestovali a napsali nám recenze např ZDE se potvrdilo, že komfort budete mít i v + 25 C.
Bunda má totiž všitý speciální materiál, který Japonci pojmenovali INTERON.
 
  • nepromokavý (výška vodního sloupce: 10000 mm)
  • paropropustný (7000 g/m2/24hod)
  • větru odolný
  • zadržuje vnitřní teplo

Tudíž i když pojedete v létě bez teplé vložky, bunda bude nepromokavá, paropropustná a větru odolná  Budete se cítit komfortně.

Z INTERONu například Japonci také vytvořili vnitřní vložku B-Liner 6, která je volitelným příslušenstvím a můžete si ji zakoupit k ostatním bundám. 
 
Níže ilustrační foto B-Lineru 6, který je dodáván i sólo, pro jiné typy bund.
 
...celoročně vás tedy vše z materiálu INTERON ochrání na cestách před negativními vlivy počasí. Výhodou je jak jsem uvedla paropropustnost a prodyšnost materiálu. O klasickém “nemoku” tedy nemůže být ani řeč! Standardem jsou například neoprénové manžety kolem zápěstí (voda se vám při jízdě nedostane na ruce), ty naleznete na vyjímatelné vnitřní zateplené vložce, kterou můžete obléknout na houby, trip po Krkonoších, kolo, ale bez nadsázky i do divadla přes oblek na cestu tam a zpět, protože je elegantní  Hlavně je ale velmi příjemná a teplá! Venkovní kapsy zateplená vložka nemá, pouze levou vnitřní, náprsní.
 
 
 
EU-6 sama o sobě je praktická, se čtyřmi vnějšími kapsami (plus kapsa s aktivačním mechanismem a CO2), v bocích nastavitelná. Množství kapes tedy nelimituje váš úložný prostor. Ventilační panely jsou dva na lopatkách a dva v rukávech - jak jsem již zmínila, bunda je primárně určena pro cestovatele, kteří jezdí převážně v evropském chladnějším klimatu, nebo brzy z jara, či na podzim. Nemusíte se s ní ale bát vyrazit například i v zimě na Elefantentreffen, Nordkapp, nebo čtyřkolku či sněžný skůtr. Věřte, že vás opravdu zahřeje!
 
 
 

 

 
 
V letních měsících je samozřejmě vnitřní zateplenou vložku třeba vyjmout a jak již jsem uvedla, bunda má své limity. Do úmorných veder se úplně nehodí, ale lze v ní do 25 - 30 C vydržet, aniž by se člověk úplně zavařil (letní bundy Hit-Air s airbagem jsou zase jiný příběh ) Vliv na pocit má opět vnitřní B-Liner, který je prodyšný a paropropustný. Nastavení vašeho organismu jistě bude hrát svoji roli. Jeden klient který je zimomřivý mi řekl, že mu v bundě bez vložky bylo i ve skoro čtyřiceti stupních fajn
 
 
 
 
 
 
Důležité je zmínit ochranu vašeho těla díky airbagu Hit-Air, který je v EU-6 zabudován. Airbag je mechanický a jeho spuštění nastartuje vzdálení vašeho těla na délku speciálního karbon-kevlarového lanka, které se uchycuje pod sedlem nejlépe k rámu motocyklu. Nemusíte se bát náhodného spuštění při zapomenutí na čerpací stanici. K vytržení lanka je třeba síla 45 kg - věřte mi, s takovou razancí z motorky normálně nesesedáte
 
 
 
 
 
 
Při aktivaci mechanismu se v mžiku vystřelí airbag, který chrání z vnějšku komplet (ze všech stran) váš hrudní koš, žebra, páteř (dva nafukovací polštáře jsou vertikálně oboustranně právě podél páteře), vnitřní orgány a další obrovskou výhodou je unikátní obrovský límec, který chrání váš krk (zátylek), krční páteř a fixuje vše tak, aby došlo k co nejmenšímu “výkyvu” hlavy do stran a vzad. Límec vlastně “obteče” kolem vaší přilby. Tím jsou vlastně chráněny i vaše klíční kosti. Je častným jevem, že si motorkáři lámou klíční kosti vlastní přilbou, kdy jim de facto díky fyzikálním silách při nehodě, hkava "klinkne" a bradou přilby si přerazí vlastní kost. Krční svaly v takové situaci nejsou logicky absolutně schopny udržet hlavu a krk ve správné pozici.. Právě díky krčnímu límci máte i tuto oblast maximálně chráněnu!
 
 
 
Airbag není výklopný v bederní oblasti jako u airbagových vest Hit-Air, MLV http://racevest.cz/selector-vest ale je v bundě prodloužený až po bederní část.
Výhodou je možnost vyjmutí celého airbagu (je připevněn v bundě patenty a zipy), což umožňuje bundu v pohodě vyprat v pračce.
Tato airbagová bunda perfektně padne na jakoukoliv postavu díky šesti dodávaným velikostem a je k dispozici ve 3 barvách od japonské společnosti Hit-Air.
Nutno zmínit reflexní panely z materiálu LUMIDEX které zajišťují vaši viditelnost i ve tmě a bezpečí při jízdě.
Ke standardně dodávaným CE certifikovaným ramenním a loketním chráničům můžete pro svoji bezpečnost ještě přidat volitelné pádové chrániče na hrudník a záda.
 
 
 
 
 
EU-6 není na jedno použití a lze ji za jistých podmínek znovuaktivovat. Zásadní je, zda je při nehodě proražen airbag, nebo ne. Z vlastních zkušeností si troufáme říct, že se tak na 70% pravděpodobnost, že se tak nestane. V rámci ČR se za celou dobu prodeje k dnešnímu datu taková situace u bundy ještě nestala. V případě, že protrhnete pouze materiál bundy, v rámci ČR jsme schopni bundu opravit. Podobná situace se stala zatím jen jednou, bundu jsme opravili a klient jezdí ve funkční bundě dál. Pokud by opravdu došlo k protržení či proražení airbagu, bude tento produkt opravdu na ono pověstné "jedno" použití.
Ale můžeme vás ujistit, že i v tomto případě bunda (airbag) vykoná to, k čemu je vyvinut. A to pohlcení největší energie v okamžiku prvního nárazu. Ochrání vaše tělo a zdraví. A to se v každém případě vypatí!!!!
 
 
 
 
 
 
A co si říct na závěr? Máme tu funkční, dobře vypadající produkt s aktivní ochranou, díky kterému se na cestách můžete cítit komfortně  a bezpečně. 
Přejeme vám, abyste se ze svých cest vraceli vždy v pořádku a ve zdraví a užili si chvíle s vaší motorkou plnými doušky :)
 
 
Vaše Zorka a tým Racevest 
 
 
 

Přihlaste se prosím znovu

Omlouváme se, ale Váš CSRF token pravděpodobně vypršel. Abychom mohli udržet Vaši bezpečnost na co největší úrovni potřebujeme, abyste se znovu přihlásili.

Děkujeme za pochopení.

Přihlášení