Než jsem vyjel do Černobylu...

 

Motorkáři ahoj! ...To se tak jednou rozhodnete, že odvezete motorku na servis kvůli dovolený...

Text: Zorka Horká

 

Příběh Michala...

"Jednou v neděli dopoledne jsem sedl na motorku, že ji odvezu kamarádovi u Berouna, aby mi ji zkontroloval – měl jsem v plánu jet do Černobylu. Projel jsem Sadskou na Český Brod, Úvaly a z Úval na Říčany. Na výjezdu z Říčan směr dálnice na Prahu u odbočky na Kolovraty jsem viděl stát stříbrné osobní auto Ford Fiesta. Řídila ho paní a byla na vedlejší. Když jsem se přiblížil po hlavní na vzdálenost cca 5 m v rychlosti 50 km/h auto se rozjelo…"

 
 
 

 

"Z nehody si pamatuji pouze stříbrný blatník před levým předním kolem. Následně si vzpomínám pouze na to, že ležím v příkopu a mám kolem sebe lidi. Jediné co jsem cítil, byla bolest v pravé kyčli – jako by mi tam někdo přiložil žhavé železo. Obrovsky mě to pálilo. Ti kteří byli na místě těsně po nehodě, se mi snažili pomoct a také volali Záchrannou službu. Neustále se mě ptali, zda cítím ruce, nohy a jeden pán mě držel hlavu, abych ji neměl položenou na zemi."

 

 
Michale, v tvém případě jsi naštěstí narazil na lidi, kteří měli zájem pomoci a nebyli lhostejní... Co si dál pamatuješ?

Moje vzpomínky jsou takové „rozkouskovaný“.. Dále si pamatuju, že už byli na místě záchranáři a poskytovali mi profesionální První pomoc.

 
 

"Hasiči se snažili mi rozstříhat kevlarové jeansy, zprvu se jim to nedařilo. Dál už si zase nic nepamatuju. Probudil jsem se zas až v sanitce, ale jen na pár vteřin – to už ve mně pravděpodobně kolovaly dobroty z infúzí… Další střih mám ze sálu z nemocnice. Proběhla první operace a druhý den druhá, kdy mi operovali pánev. První dny jsem byl úplně mimo."

A když jsi se probral úplně, co následovalo?

No potom mi byla popsány mé zranění - rozdrcené obě zápěstí a prasklá pánev.

Takže verdikt jasný... tohle není na týden...

Ano, v dalších týdnech jsem musel absolvovat další operace a šest týdnů jsem byl připoutaný k lůžku.

Teď nastala změna a jsi snad z nejhoršího venku...

Snad ano. Dostal jsem se do Rehabilitační nemocnice Beroun a zahájil rehabilitace. Ty mám naplánovány minimálně na měsíc.

Jak to vůbec celkově zvládáš?

Musím říct, že v takové situaci je velmi důležité zázemí rodiny a přátel – což v mém případě naštěstí mám. Velmi mi pomáhají a tím je pro nastalá situace jednodušší. Nedokážu si představit situaci člověka, který takové zázemí nemá.

Michale, v závěru bych se tě ráda zeptala - protože stále tvrdím, že na stav motorkáře po nehodě nemá vliv jen (jakákoliv!!!) airbagová vesta - ani ta není všemocná - i když velmi pomůže ( ale je třeba brát v úvahu ostatní bezpečnostní prvky, kvalitní vybavení motorkáře, jeho praxi, zkušenosti, schopnost předvídání, reakční schopnosti, absolvované kurzy a schopnost zkušenosti z nich načerpané uvést do praxe - a to i v krizové situaci, momentální rychlost, situace v okamžiku nehody jako taková, atd atd... neustále omílaná témata...), co si myslíš, že ti osobně nejvíc pomohlo z toho, co jste vlastně měl na sobě???

Jsem přesvědčen, že jsem neměl další vážná zranění hlavně díky tomu, že jsem byl dobře vybaven. Jmenovitě: Přilba Schubert E1, bunda od Revit včetně páteřního chrániče a airbagová vesta Hit-Air, MLV (absolutně žádné následky v místech, která vesta pokryla). Rukavice byly také od Revitu (letní!) – které byly nepoškozeny. Co se týče kevlarových kalhot – Trilobite, neměl jsem je prošoupané a neměl jsem sebemenší zranění na těle následkem třetí. Boty jsem měl originál endurové od BMW.

Takže stará pravda o dobré výbavě se ve vašem případě opět potvrdila...

Absolutně!

 
 
No na závěr - jaké máš plány s motorkami do budoucna?

Tak s odpovědí budu muset jít do vedlejší místnosti, protože tu sedí moje žena....

Aha rozumím  Tak to už tě nebudu trápit! Věnuj se radši ženě a já přeji za RACEVEST brzké uzdravení, ať nejsou už žádné komplikace a děkuji za rozhovor!!!!
 
 
Zorka a tým Racevest

Přihlaste se prosím znovu

Omlouváme se, ale Váš CSRF token pravděpodobně vypršel. Abychom mohli udržet Vaši bezpečnost na co největší úrovni potřebujeme, abyste se znovu přihlásili.

Děkujeme za pochopení.

Přihlášení