Než jsem vyjel do Černobylu...

 

Motorkáři ahoj! ...To se tak jednou rozhodnete, že odvezete motorku na servis kvůli dovolený...

Text: Zorka Horká

 

Příběh Michala...

"Jednou v neděli dopoledne jsem sedl na motorku, že ji odvezu kamarádovi u Berouna, aby mi ji zkontroloval – měl jsem v plánu jet do Černobylu. Projel jsem Sadskou na Český Brod, Úvaly a z Úval na Říčany. Na výjezdu z Říčan směr dálnice na Prahu u odbočky na Kolovraty jsem viděl stát stříbrné osobní auto Ford Fiesta. Řídila ho paní a byla na vedlejší. Když jsem se přiblížil po hlavní na vzdálenost cca 5 m v rychlosti 50 km/h auto se rozjelo…"

 
 
 

 

"Z nehody si pamatuji pouze stříbrný blatník před levým předním kolem. Následně si vzpomínám pouze na to, že ležím v příkopu a mám kolem sebe lidi. Jediné co jsem cítil, byla bolest v pravé kyčli – jako by mi tam někdo přiložil žhavé železo. Obrovsky mě to pálilo. Ti kteří byli na místě těsně po nehodě, se mi snažili pomoct a také volali Záchrannou službu. Neustále se mě ptali, zda cítím ruce, nohy a jeden pán mě držel hlavu, abych ji neměl položenou na zemi."

 

 
Michale, v tvém případě jsi naštěstí narazil na lidi, kteří měli zájem pomoci a nebyli lhostejní... Co si dál pamatuješ?

Moje vzpomínky jsou takové „rozkouskovaný“.. Dále si pamatuju, že už byli na místě záchranáři a poskytovali mi profesionální První pomoc.

 
 

"Hasiči se snažili mi rozstříhat kevlarové jeansy, zprvu se jim to nedařilo. Dál už si zase nic nepamatuju. Probudil jsem se zas až v sanitce, ale jen na pár vteřin – to už ve mně pravděpodobně kolovaly dobroty z infúzí… Další střih mám ze sálu z nemocnice. Proběhla první operace a druhý den druhá, kdy mi operovali pánev. První dny jsem byl úplně mimo."

A když jsi se probral úplně, co následovalo?

No potom mi byla popsány mé zranění - rozdrcené obě zápěstí a prasklá pánev.

Takže verdikt jasný... tohle není na týden...

Ano, v dalších týdnech jsem musel absolvovat další operace a šest týdnů jsem byl připoutaný k lůžku.

Teď nastala změna a jsi snad z nejhoršího venku...

Snad ano. Dostal jsem se do Rehabilitační nemocnice Beroun a zahájil rehabilitace. Ty mám naplánovány minimálně na měsíc.

Jak to vůbec celkově zvládáš?

Musím říct, že v takové situaci je velmi důležité zázemí rodiny a přátel – což v mém případě naštěstí mám. Velmi mi pomáhají a tím je pro nastalá situace jednodušší. Nedokážu si představit situaci člověka, který takové zázemí nemá.

Michale, v závěru bych se tě ráda zeptala - protože stále tvrdím, že na stav motorkáře po nehodě nemá vliv jen (jakákoliv!!!) airbagová vesta - ani ta není všemocná - i když velmi pomůže ( ale je třeba brát v úvahu ostatní bezpečnostní prvky, kvalitní vybavení motorkáře, jeho praxi, zkušenosti, schopnost předvídání, reakční schopnosti, absolvované kurzy a schopnost zkušenosti z nich načerpané uvést do praxe - a to i v krizové situaci, momentální rychlost, situace v okamžiku nehody jako taková, atd atd... neustále omílaná témata...), co si myslíš, že ti osobně nejvíc pomohlo z toho, co jste vlastně měl na sobě???

Jsem přesvědčen, že jsem neměl další vážná zranění hlavně díky tomu, že jsem byl dobře vybaven. Jmenovitě: Přilba Schubert E1, bunda od Revit včetně páteřního chrániče a airbagová vesta Hit-Air, MLV (absolutně žádné následky v místech, která vesta pokryla). Rukavice byly také od Revitu (letní!) – které byly nepoškozeny. Co se týče kevlarových kalhot – Trilobite, neměl jsem je prošoupané a neměl jsem sebemenší zranění na těle následkem třetí. Boty jsem měl originál endurové od BMW.

Takže stará pravda o dobré výbavě se ve vašem případě opět potvrdila...

Absolutně!

 
 
No na závěr - jaké máš plány s motorkami do budoucna?

Tak s odpovědí budu muset jít do vedlejší místnosti, protože tu sedí moje žena....

Aha rozumím  Tak to už tě nebudu trápit! Věnuj se radši ženě a já přeji za RACEVEST brzké uzdravení, ať nejsou už žádné komplikace a děkuji za rozhovor!!!!
 
 
Zorka a tým Racevest