Road Racing aneb když se mladej kluk poprvé staví na start 300 zatáček Gustava Havla

 

 

Motorkáři,  pokud vás to zajímá.... Road Racing aneb když se mladej kluk poprvé staví na start 300 zatáček Gustava Havla

 

Josef Klusáček

"Na motorku jsem si sedl poprvé v 5letech. K závodům mě přivedla máma, prostřednictvím Stáni Majera. Začali jsme jezdit minibike 40. Bylo to v roce 1998. Pak jsem vyzkoušel závody125 ccm, 250ccm a 600 ccm superstock.. Přírodní okruhy jsem si vyzkoušel až loni na supermotu.

 

2

Loni jsem zavolal Indiánovi (Michal Indy Dokoupil - jezdec legendární Tourist Trophy na Isle Of Man, kde získal bronzovou repliku létajícího Merkura a jako jediný Čech po Františkovi Šťastném vyhrál závod v Irsku) a oslovil ho zda by mi pomohl sehnat Super Twina. Domluvili jsem se na spolupráci s tím že si mě vezme pod křídla a dostaví mi motorku přímo na míru..."

No a pak jsi vlítnul přímo do Hořic ???? A hned to byl křest ohněm... Bylo tam celkem dost "divokých" situací - u kterých jsem ostatně byla a jak tým, tak ty jste ten vstup do velkého závodu zvládli dle mého názoru velice pěkně i přes veškeré nervy a komplikace! Začalo to už kvalifikací, na kterou jsme tě vyprovodili na start. Já měla celkem strach z textilní vesty (reflexní), kterou jsi musel mít coby nováček na sobě, ale pod ní jsi měl hlavně naši airbagovou RS-1 od Hit-Air. Museli jsme dosti improvizovat..... No a tak jsi vyjel a tuším do čtvrtého kola jsme byli v klidu a pak to začalo...  Kluci pak přišli s tím, že "Pepa nejede". V takový situaci a na týhle trati - ač jsi měl airbag, ve mě byla celkem malá dušička...  Jezdíte tam zkrátka strašnou střelbu mezu stromama a mezi domy to člověku moc na klidu nepřidá. Čekání asi 15 - 20 minut bylo pro mě osobně velmi krušný a kluci taky nevypadali nejklidněji.

11

Pak naštěstí dorazil Indi a oznámil všem, že jsi to zahodil u vodojemu, jsi cajk ale motorka že dostala pěknou pecku o obrubník a celý předek velmi utrpěl.

 

10

 

Když se motorka objevila v depu, byla solidně očesaná a kluci Aleš s Láďou makali jak o život, aby ses v další jízdě mohl kvalifikovat. Indián sháněl náhradní díl... Nepočítalo se s takovou velkou škodou...  Byly to nervy, ale v závěru se vše stihlo a ty jsi na poslední chvíli vyjel a kvalifikoval se. Můžeš nám popsat proč jsi vlastně spadl??

"No víceméně jsem přepálil nájezd do zatáčky. Byl jsem ve velkým náklonu. Veškerá váha byla přenesena na předek a šel jsem zkrátka do škarpy. Jen jsem cítil že vylítla pojistka a RS-1 se nafoukla. Ale žlutá nováčkovská vesta na ní (jak jsem uvedla, Pepa jel tento závod poprvé a podle pravidel musel mít na sobě reflexní žlutou nováčkovskou vestu - aby ho ostatní jezdci coby nováčka registrovali...) mě celkem přiškrtila (byli jsme si vědomi rizika, že nováčkovská vesta omezuje nafouknutí airbag vesty pod ní a před kvalifikací jsem ještě udělala opatření, aby Pepův airbag měl i s reflexní vestou "přes", prostor pro nafouknutí..)."

25

 

23

 

8

9

"Airbag mě ale podržel hlavu v poloze takovým způsobem, že jsem se ze škarpy vyhrabal bez jedinýho šrámu. Hrudník, všechny kosti cajk!

Takže tvoje pocity ok? ????
Jo, vesta prostě zafungovala přesně tak jak má!


A jak ji vnímáš při běžné jízdě?? 
Normálně ji na sobě při jízdě necítím. Nijak mě v ničem neomezuje. Je pohodlná, vlastně ani nevím že ji mám. Jen si člověk musí dávat ze začátku pozor když z motorky slejzá. Kvůli lanku. Já jsem takový expert, že na to zatím zapomínám standardně ????????
Ale věřím, že trochu cviku a člověk si to nastaví v hlavě jak s pásem v autě.

2

 

 Pepo jsem moc ráda, že Indoš (Indián) přišel na ten nápad, že bys měl ve vestě jezdit a že se to díky tvé zodpovědnosti a sponzorům (firmě JTA Adolfovi) a díky podpoře M-Style podařilo zrealizovat...

14


Osobně jsem přesvědčená, že tenhle typ závodu bez jakéhokoliv airbagu - respektive ochrany jezdců, by se vůbec neměl odstartovávat, ale to je samozřejmě pouze můj subjektivní názor... Takže opakuju - jsem fakt ráda, že s ním jezdíš! Nakonec - máme společný zážitek oba, protože jsem v Hořicích na 300 zatáčkách osobně s tvými mechaniky řešila správné uchycení lanka k tvé motorce a ty ses nám za chvíli vrátil lehce nafoknutý... Takže hned se ukázalo, jaký má airbag na motorce smysl :)

 

17

 

 Zorka a tým Racevest

 

Přihlaste se prosím znovu

Omlouváme se, ale Váš CSRF token pravděpodobně vypršel. Abychom mohli udržet Vaši bezpečnost na co největší úrovni potřebujeme, abyste se znovu přihlásili.

Děkujeme za pochopení.

Přihlášení