Letní větraná airbag bunda MX-8 / Hit-Air / Japan

Ahoj bikeři! Dnes Vám přinášíme malý test větrané bundy MX-8 

Text: Zorka Horká a Honza, Racevest

Určitě znáte ten pocit, když vyrazíte v létě brzy ráno na motorce a na devátou už se pečete ve vlastní šťávě... Někdo je sice teplomilný, ale pokud chceme na motorce být alespoň relativně v bezpečí, je třeba na sebe navléknou oblečení a prvky, které nás ochrání při nehodě. A ta se nám může stát kdykoliv... Ač vlastním či cizím zapříčiněním... No a pro ty z vás, kteří se chtějí i v tropických teplotách cítit příjemně a k tomu nepodcenit rizika, právě pro vás je právě následující test

 

 

Japonci totiž do svého portfolia zařadili bundu, která vám dokáže zajistit komfort i bezpečí. Pro hnidopichy bych ráda uvedla - netvrdíme, že vám airbag vždy zaručí 100% jistotu přežití. To bohužel ne. Ale nabídne vám maximální minimalizaci rizik a vaši ochranu. Velký vliv na to, v jakém stavu se ocitnete po nehodě, bude mít nejen airbag, ale také vaše chování za řídítky, zkušenosti a samozřejmě i porce štěstí... To je třeba zmínit. Jinými slovy - když povalíte jako bezmozek a napálíte to pod kamion, tak Pan Bůh s vámi i s airbagem...
 
 
 
 
 
 
​​ 
 
 
  
 
Takže zpět k tématu a jdeme si popsat bundu MX-8 (starší typ je MX-7 a tento text lze aplikovat i na ni). Samotná MX-8 je vyrobena ze 100% prodyšné polyesterové tkaniny, tzv “Mesh” a z 500D(nylonu). Z toho se například vyrábějí i kvalitní armádní batohy a ty vydrží dost hrubé zacházení. Samotný airbag je z polyuretanu. Reflexní prvky jsou z materálu Lumidex a reflexních prožků.
 
 
A jak se v ní za jízdy cítíte??
To vám může popsat Honza, který ji má a upřímně musím podotknout, že jsem ho na motorce v jiném oblečení neviděla
 
 
 
 
 
Honza: “Sobota, teplota 25/26 stupňů:
Počásko akorát, přes den se cítím příjemně, ale člověk si říká, že navečer to bude chtít mikinu.
K večeru to padá na 22 a za jízdy už celkem zima protože bunda opravdu velmi profukuje.
Takže vkládám vnitřní vložku z materálu INTERON, která se jmenuje B-Liner.
 
 
 
 
 
 
POZOR!!! Vnitřní vložka (B-Liner) není součástí bundy - v případě zájmu můžete dokoupit (my to rozhodně doporučujeme) za 1.790,- Kč. A teď bacha! Japonci to fakt vychytali! Protože vložka této bundy funguje neuvěřitelným způsobem! Jde de-facto o nepromokavou, prodyšnou FUNKČNÍ větrovku s neoprénovými manžetami na zápěstí, které nepustí chladný vít ani vodu k vašim rukám!”
 

Co se týče testovaných rychlostí s B-Linerem:
50 km/h město, naprosto v pohodě
90 km/h super comfort
130+ km/h comfort
****+ km/h (dálnice a RR) - furt v pohodě!”
 
 
Chrániče
 
Povrch certifikovaných ramenních a loketních chráničů které jsou vyrobeny z Polypropylenu, má strukturu včelích pláství. Těm se říká “Honeycomb”. Tento tvar není jen designovým prvkem, či výmyslem vývojářů. Šestibuněčná struktura plastu v praxi v okamžiku tvrdého nárazu dokáže rozložit kynetickou energii nárazu do větší plochy a tím logicky snížit riziko poškození těla v místě nárazu. Spodní vrstva chráničů je z měkčího Polyethylenu. V oblasti zad najdete měkkou pěnovou vložku.
 
 
 
 
Můžete samozřejmě dokoupit i další volitelné chránící prvky...
Nejvíc frekventovaný je v případě MX-8 hrudní a zádový chránič.
 
 
 
 
Co si z toho odnést? V této větrané bundě můžete na pohodu jezdit i když je chladněji! Ovšem za předpokladu, pokud si nezapomenete přibalit vnitřek bundy... Bunda sama o sobě je vyvinuta pro ježdění ve městě v horkých letních dnech, nebo pro letní dovolené, cesty na jih, na kafe, na pohodu... V takových podmínkách zažijete neskutečný komfort!
Pro deštivé a chladné dny je vhodné ji doplnit nepromokavou, větruodolnou a paropropustnou vložkou, kterou složíte do pytlíku velikosti A5.
 
MX-8:
  • CE certifikace
  • ochrana krku, zad, hrudníku
  • velký krční airbag
  • na všechny motocykly
  • i pro spolujezdce
  • 100% prodyšná tkanina – komfortní i v tropických teplotách
  • vyjímatelný nepromok / B-Liner 6, jako volitelné příslušenství
  • integrované chrániče
  • reflexní pásy a LUMIDEX
  • 6 velikostí / 3 barevné kombinace
  • znovu použitelná po aktivaci
  • více informací ZDE
  • obsah balení: bunda, lanko a CO2 bombička 50cc

 

Uchycení k motocyklu
 
Spouštěcí mechanismus bundy na hrudníku je spojen s motocyklem pružným karbon-kevlarovým lankem,
umožňujícím jezdci neomezený pohyb během jízdy. Lanko se uchycuje k rámu motocyklu pod sedlem.
 
Při přichycení airbagové bundy či vesty spolujezdce na motocykl, se postupuje stejně jako u jezdce / řidiče
- pouze s rozdílem uchycení pod sedlem v místě spolujezdce.
 
Více info v našich videích na YouTube 
 
 
 
 
 
 
 
Airbag v bundě vám ochrání místa, která by mohla utrpět fatální zranění. Pouze si uvědomte, že trup, páteř a krk chrání airbag, ale rukávy ač s chrániči, jsou síťované a prodyšné. Nikdy nemůžete mít vše a na úkor komfortu (absolutní prodyšnost) nemáte logicky ruce chráněny jak v kožené kombinéze. Proto doporučujeme MX-8 na pohodu a ne na "Race" s bandou magorů v Buchlákách... A ostatně ten doporučujeme jen na okruhu v uzavřených zónách a ne na veřejných komunikacích!!!
 
 
Tým Racevest 
 
 

 

 

Přihlaste se prosím znovu

Omlouváme se, ale Váš CSRF token pravděpodobně vypršel. Abychom mohli udržet Vaši bezpečnost na co největší úrovni potřebujeme, abyste se znovu přihlásili.

Děkujeme za pochopení.

Přihlášení