O značce Hit-Air

Pojďme si říct několik informací o této japonské značce.

Za značkou stojí společnost Mugen Denko Co., Ltd. která sídlí v japonské Nagoye a je výrobcem airbagových produktů Hit-Air.

Firma již v roce 1995 zahájila proces výzkumu a vývoje airbagového systému pro motorkáře. Po období pokusů a omylů oznámila v roce 1998, že první airbagový produkt je na světě. V následujícím roce 1999 se japonské společnosti podařilo uvést svůj airbagový systém k nám do Evropy, kde jak sama uvádí, jsou velmi vysoké bezpečnostní standardy.

Málokdo ví, ale Mugen Denko Co., Ltd.  dodává svoje produkty italskému SPIDI, švýcarskému IXS nebo německému LOUIS, kterého velmi dobře řada českých motorkářů registruje a vysoce oceňuje. Díky přístupu a japonské preciznosti firmy Mugen Denko Co., Ltd.  si získaly jejich produkty reputaci vysoké spolehlivosti. V Belgii například obdrželi v roce 1999 ocenění Zlatou a stříbrnou medaili na světové výstavě vynálezů. Zlatou konkrétně v divizi bezpečnostní ochrany a ochrany života, stříbrná byla celková.

Hit-Air_Belgie_cena

 

Protože Mugen Denko Co., Ltd. vyrábějí airbagové produkty nejen pro motorkáře, ale i pro jezdce na koních, další ocenění následovalo v roce 2000. Šlo o Zlatou trofej na „Salon du Cheval“ v Paříži.

Hit-Air_Zlatá_trofej_Paris

V roce 2001 byla oficiálně zahájena výroba airbagových vest a bund.

2003 se Mugen Denko Co., Ltd. stali dodavatelem airbagových produktů pro Japonské policejní velitelství, konkrétně pro jejich motorkáře. V tomto roce také získali EU certifikaci pro model MC. Následně spustili výrobu airbagových vest pro jízdu na koni.

2004 již Mugen Denko Co., Ltd. dodával airbagy Španělské policii.

2005 Mugen Denko Co., Ltd. získali nejvyšší cenu na JPMS Motorcycle Show ve Francii a uvedli na trh jednodotykové spony se zvýšenou pevností a spolehlivostí. Ty vyvinula společnost YKK společně s Mugen Denko Co., Ltd.

V dalších letech společnost začala spolupracovat s výrobci špičkového oblečení a podoba produktů se neustále vyvíjela. Airbagy byly dodány dokonce velitelství Imperiální gardy pro jejich jezdce na koních. Produkty již tou dobou obdržely menší Key-box (typ Y). Ty byly vyvinuty společně opět s firmou YKK.

Společnost nevyrábí jen vesty a bundy, ale například také airbagová nosítka a další. Nosítka byla vynalezena a uvedena na trh v 2009 a následně byla dodána do Brazílie – konkrétně hasičskému záchrannému sboru.

2010 již Mugen Denko Co., Ltd. dodávala Dubajské policii, opět Španělské policii a Čínské policii.

Další zlom nastává v následujícím roce, kdy Japonský institut pro výzkum automobilů Inc. (JARI) zveřejnil vyhodnocení testu. Výsledky dokázaly, že díky tomuto airbagovému systému prokazatelně dochází ke snížení závažnosti poranění (včetně krku a hlavy), pokud jej má jezdec na sobě. Airbagy byly dodány Kuvajtské policii a Francouzskému četnictvu.

2012 dodávka Japonské policii (MLV-C) a Hasičskému sboru japonských pobřežních oblastí.

2014 dodávka Irské policii (MLV-P) a Australské policii.

2015 dodávka Turecké a Španělské policii (MLV-P)

2016 dodávka Korejské policii – motocyklové divizi (MLV-YC)

2017 dodávka MLV-P pro Bahrajnskou a Švédskou jízdní policii (MLV-P, SV2 a LV)

 

Jak sami vidíte, cesta značky Hit-Air díky společnosti Mugen Denko Co., Ltd. prošla dlouhým vývojem a progresem. O kvalitě produktů mluví nejen řada ocenění, výsledky výzkumů, certifikace a dokonce patenty (bederní část airbagu u vesty MLV), ale také organizace, kterým svoje produkty dodává. To, že jsou hlavními odběrateli organizace z řad integrovaných záchranných systémů, pro něž je prioritou bezpečnost a ochrana jejich členů/zaměstnanců ,mluví za vše.

V tomto rozměru je úžasné, že i my „obyčejní“ motorkáři si můžeme dovolit zakoupení airbagového produktu, který je reálně schopen ochránit naše zdraví a život. Ostatně příběhy českých motorkářů, kteří absolvovali pády s Hit-Air se vám snažíme popsat na našem FB Racevest.cz

Na závěr bychom chtěli dodat, že vždy je nesmírně důležitý přístup a stav mysli, se kterým na motorku usedáte. I vy a váš styl jízdy má obrovský vliv na to, jestli si jízdu užijete, nebo skončíte se zraněním.